
Jak začít?
- Po oslovení kontaktní osoby, sdělte, kde jste se o pracovní nabídce dozvěděli. Dále uveďte pozici o jakou se ucházíte a jméno firmy. Aby to nevypadalo, že rozesíláte jeden motivační dopis na všechny strany.
- V druhém odstavci napište důvod, proč vás pozice zaujala a proč zrovna u dané firmy chcete pracovat. Důkladně si prohlédněte webové stránky společnosti a pochvalte firmě jejich aktivity, produkty nebo projekty na kterých se podílejí. Každá společnost si váží svých zákazníků a dává důraz na služby, které jim poskytuje. Chvalte, ale nepřechvalte. Každou firmu potěší, když jí dáte najevo, že jste si o ní něco zjistili. Jediné o čem se nezmiňujte, je sebehodnocení. Nepopisujte, jak jste skvělí, úžasní, kreativní a nejlepší ze všech. To nikoho nezajímá. Firmy zajímají především výsledky.
- A proto ve třetím odstavci popište vaše úspěchy a zkušenosti. Na příkladech uveďte, co se vám v minulosti podařilo a čím můžete být firmě prospěšní. V této části neopisujte životopis. Ukažte, jak jste schopní, co dokážete. Odlište se od davu a zmiňte nějaké perličky, které nejsou ve vašem životopise. Tato část je nejdůležitější z celého motivačního dopisu.
- Na konci motivačního dopisu je důležité, abyste projevili zájem o osobní schůzku (tzv. výzva k akci) nebo pracovní pohovor a zmínili se o tom, že svůj životopis přikládáte v příloze.
- Pozdrav a vaše kontaktní údaje